سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله از مغلطه کاری منع فرمود . [معاویه]
افغانستان
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • اگر تمامی بخار آب موجود در اتمسفر ناگهان متراکم شده و بصورت باران می بارید ، برروی سطح زمین لایه ای به ارتفاع 5/2سانتیمتر از آب تشکیل می شد.

      

    آیا میدانید:

    در سال 1936 ،منطقه باندون در ارگون، پس از سپری کردن 90روزخشک در بعداز ظهر روز26سپتامبر -موسوم به روز بسیار خشک- در همان سال نقطه شبنم آن به 9- درجه سانتیگراد ورطوبت نسبی آن به 8درصد رسید بطوریکه بوته های چوبی واقع در شرق آن منطقه شروع به آتش گرفتن کردند. آتش در آن منطقه قابل کنترل نبود وشهر را نیز فرا گرفت. از میان تقریباً 50 ساختمان موجود در شهر تنها تعداد معدودی سالم ماندند.

     

     آیا میدانید:

    صدها نفر در اثر بیماریهای قلبی ناشی از انتشار موج گرما در جولای 1995 بطور وحشتناکی جان خود را از دست دادند. تنها در بعداز ظهر روز 13جولای همان سال دمای هوا به 104درجه فارنهایت رسید. صعود دمای نقطه شبنم به 76درجه سانتیگراد وافزایش رطوبت نسبی تا40درصد سبب افزایش دمای هواتا 119درجه فارنهایت گردید. درهمان روزها ، دوکودک که دریک کامیون با پنجره های بسته به خواب رفته بودند یک ساعت بعد بر اثر گرمای وحشتناک  جان خود را از دست دادند. در آن روزها دمای هوای درون وسائط نقلیه با دریچه های بسته شده می توانست در عرض نیم ساعت به 190درجه فارنهایت نیز برسد.

     

    آیا میدانید:

    شبنم می تواند به بقای سبزیجات در طول یک دوره خشکسالی کمک کند ، چرا که در طول سال شبنم مانند یک پتوی (دیواره) آبی با 5/0 تا 2 اینچی عمل می کند.

     

    آیا میدانید:

    اگر چه تاکنون زیاد در مورد مه کاریبو شنیده اید اما در واقع این مه ، در منطقه کاریبو تشکیل نمی شود بلکه این مه پیرامون گله های (رمه ها) این منطقه تشکیل می شود. در هوای بسیار سرد مثل منطقه کاریبو، تنها اضافه شدن مقدار کمی بخار آب سبب اشباع هوا می شود. در نتیجه تعرق وتنفس حاصل از گله ها آنقدر بخار آب را به هوا اضافه می کند که مانند پوششی از مه در اطراف گله های گوسفند مشاهده می شود.



    محمد علی جعفری ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 12:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 15
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدید :106259

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<
    . .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    افغانستان

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<