سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
افغانستان
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • کشف منطقه برزخی بین ابرها و خورشید توسط دانشمندان ناسا

    خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
    سرویس: علمی

    ستاره شناسان در آمریکا اعلام کردند که بین ابرها و خورشید منطقه‌ای به نام «منطقه برزخی» وجود دارد که ذرات تشکیل دهنده آنها نه مرطوب و نه خشک هستند.

    به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشمندان می‌گویند بیش از 60 درصد از جوی که در مشاهدات ماهواره‌یی با عنوان منطقه خالی از ابر شناخته شده است در واقع با این منطقه برزخی متشکل از ذرات بین بینی پر شده است.

    به گفته این دانشمندان، با استفاده از ابزار بسیار حساس بر روی زمین که آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، از سال 2000 تاکنون مورد استفاده قرار داده است، امکان تشخیص افشانه‌ها و ابرها با جزئیاتی بیشتر از قبل وجود دارد.

    این دانشمندان می‌گویند: منطقه اطراف ابرها ما را به دردسر انداخته است این ابزار در این منطقه چیزی را شناسایی کرده اند که با یافته‌های ما درباره ابرها یا حتی ذرات شبیه به افشانه‌ها تطابق نمی‌کند.

    دانشمندان در ادامه اظهار داشتند: به نظر می‌رسد که این منطقه در واقع منطقه‌ای انتقالی و جایی است که ابرها درحال شکل گیری یا در حال از بین رفتن هستند و رطوبت باعث می‌شود ذرات خشک آب جذب کرده و بزرگتر شوند.

    محققان می‌گویند: کشف این منطقه برزخی به دانشمندان آب و هوایی کمک می‌کند که بهترین محاسبات خود را درباره نحوه نگهداری و انعکاس انرژی خورشیدی توسط اتمسفر زمین بررسی کنند.



    محمد علی جعفری ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 1:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 20
    کل بازدید :106265

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<
    . .

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    افغانستان

    >>لوگوی دوستان<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<